A keresőoptimalizálás célja minden esetben a nagyobb haszon elérése
A legfontosabb ma a vállalatok körében az, hogy ők legyenek a legjobbak és a konkurencia meg se közelíthesse őket. Ehhez természetesen számos eszközt be is vetnek, hiszen nekik az a fontos, hogy őket válasszák az ügyfelek. Ezért is számít kiváló lehetőségnek ez az eszköz, ugyanis a keresőoptimalizálás célja, hogy megnövelje a vállalat profitját. Ha valaki nem használja ki ezt a lehetőséget, akkor butaságot követ el, hiszen ennél jobb megoldást úgy sem fognak sehol sem találni. Minden olyan eszközt be kell vetni a cél érdekében, mely rendelkezésünkre áll és legális. Természetesen itt arra is kell gondolni, hogy a konkurencia ugyanezeket a lépéseket megteszi annak érdekében, hogy ő legyen a jobb. Ez a harc egy vállalat életében sosem fejeződik be, hiszen mindig lesznek új és régi konkurens vállalatok is, akik mindig azon lesznek, hogy a mi vállalatunkat lejjebb nyomják. Azonban a világ folyamatosan megújul, és egyre több eszköz is áll a rendelkezésünkre ebből az okból kifolyólag. Ha minden lehetőség a rendelkezésünkre áll, akkor miért hagynánk azt, hogy kihasználatlanul heverjenek az asztalunkon? Ma már mindet meg kell ragadni, és tenni kell azért, hogy mi legyünk a jobbak.