Celeb vagyok

Ahol te is sztár lehetsz!…..

Gyors és lassú felszívódású szénhidrátok táblázat

A szénhidrátokat különböző csoportokba sorolhatjuk. Az egyik szempont, ami segíti ezek osztályozását az nem más, mint a felszívódás, vagyis milyen intenzitással és mennyire gyorsan vagy lassan oszlik el a szervezetben. A gyors és lassú felszívódású szénhidrátok táblázat tanulmányozásával például megtudhatjuk, hány dkg lassú felszívódású zöldség elfogyasztásával nyerünk 5 /10 / 20 / 30g CH-t.

Természetesen, ezen kívül számos információval és tanáccsal lát el minket dr. Benkő Éva. A drbenkoeva.hu weboldalon több, gyors és lassú felszívódású szénhidrátok táblázat áll a rendelkezésünkre, amelyek letöltésre várnak, így olyan helyekre is kifüggeszthetjük, ahol naponta szem előtt vannak.

Ahhoz, hogy helyesen és egészségesen táplálkozzunk, fontos megtanulnunk, a különböző ételeket megkülönböztetni aszerint, hogy szervezetünk ezeket gyorsan hasznosítani tudja, esetleg több időre van szüksége, hogy kifejtse jótékony hatását. A gyors és lassú felszívódású szénhidrátok táblázat ma már nagyon sok ember életét megkönnyíti.

Az inzulinrezisztencia napjainkban sokak életét teszi nehezebbé. Az inzulinrezisztencia a cukoranyagcsere betegsége, ami azt jelenti, hogy a hasnyálmirigy által termelt inzulint a sejtek nem képesek megkötni, ebből kifolyólag az inzulin hatását sem tudja hasznosítani a szervezetben.

A sejtek nem képesek felvenni a cukrot a vérből, így az felhalmozódik a vérben, ami a későbbiekben komolyabb problémákat okoz. Mivel a szervezetnek a cukorra kifejezetten szüksége van, a sejteknek az energiát máshonnan kell beszerezniük. Éppen ezért, azoknak a személyeknek, akiket érint az inzulinrezisztencia, jól meghatározott étrendet kell követniük.

Ezek a személyek naponta többször, 5-6 alkalommal és ugyanabban az időpontban étkeznek. Ez 2-4 óránkénti étkezést jelent. Az étkezések mindegyikének tartalmaznia kell meghatározott mennyiségű szénhidrátot. Ebben segít például a fent említett szénhidrát táblázat, aminek alapján pontosan meg lehet tudni, miből és mennyit kell elfogyasztani.

Print Friendly, PDF & Email
Categories: Egészség