Az e-kereskedelem a bizalmon alapul
Évről-évre újabb és újabb felhasználási lehetősége tárul elénk a világhálónak. Az elején még főleg szórakoztató és informatív jellege volt, majd később a kommunikációban is nagy szerepe lett. Ma már számtalan előnyét élvezhetjük, például az e-kereskedelem nyújtotta kényelmi funkciót is.
A kereskedelemnek ez a formája még csak az elmúlt években kezdett elterjedni. Bár már régebben is lehetőség volt rá, az emberek kezdetben tartottak ettől a lehetőségtől. A tény, hogy nincs személyes kontaktus az eladó és a vásárló között, bizalmatlanságot szülhet mindkét fél részéről.
Ezért volt lassúbb az e-kereskedelem fejlődése és elterjedése a vártnál. Ma már azonban az vásárlók nagyobb bizalommal fordulnak a webáruházakhoz, köszönhető ez a sok pozitív tapasztalatnak és az interneten történő vásárlás gazdasági előnyeinek is.
Persze néha kényszerből vásárol az ember az internetről, mivel a közelben nem tudná beszerezni a szükséges termékeket. Az e-kereskedelem előnyei között mindenképpen említést érdemel a kényelmi funkció is, mivel úgy végezhetjük el a bevásárlást, hogy fel sem kell állnunk a karosszékből.