On-page és Off-page SEO, mint az online siker két pillére

A keresőoptimalizálás világában két alapvető kategória különböztethető meg: az on page SEO és az off page SEO. Az előbbi segít abban, hogy a weboldal technikailag és tartalmilag megfeleljen a keresőmotoroknak és a felhasználóknak, míg az utóbbi gondoskodik arról, hogy a felületek hitelessége és népszerűsége növekedjen. Egy jól átgondolt, mindkét területre kiterjedő SEO stratégia hosszabb távon jelentős eredményeket hozhat és segít abban, hogy a weboldal a keresők élére kerüljön. Éppen ezért, ismerjük meg a technikákat mélyebben!

Hogyan működik az on page SEO?

Az on page SEO a weboldalon található elemek optimalizálására koncentrál, hogy a tartalom releváns és könnyen értelmezhető legyen a látogatóknak, illetve a keresőmotoroknak. Ez magába foglalja a technikai beállításokat, a tartalom minőségét és a felhasználói élményt javító megoldásokat.

Az on page SEO lényege, hogy a felület minden oldala kulcsszavakra és felhasználói szándékokra legyen optimalizálva. Ez segít abban, hogy az algoritmusok felismerjék, miről szó és így jobb helyre rangsorolják.

Az on page SEO technikái

Kulcsszavak használata

Az oldalak címében (H1), az alcímekben (H2, H3) és szövegében természetesen építsük be a kulcsszavakat! Ne essünk azért túlzásba, mivel a kulcsszóhalmozás ronthatja a felhasználói élményt és a rangsorolást is.

Meta címkék és leírások

Az egyedi releváns meta címkék és leírások növelik az átkattintási arányt (CTR).
Példa: „Gyors és megbízható autóbérlés Budapesten – Foglaljon most!”

URL-struktúra

Az érthető URL-ek (pl. www.peldaceg.hu/szolgaltatasok) előnyt jelentenek.

Tartalom minősége

Készítsünk megalapozott, értékes és jól strukturált tartalmat, amik választ adnak a felhasználók kérdéseire! Használjunk listákat, táblázatokat és képeket a tartalom érthetőségének javításához!

Képek optimalizálása

Adjunk alt szöveget a képekhez, ami segít a keresőmotoroknak azonosítani a tartalmat! Tömörítsük a képeket, hogy gyorsabb legyen az oldal betöltődése!

Belső linképítés

Linkeljünk más releváns oldalakat a felületen belül, hogy növeljük a navigációs élményt!

Technikai elemek javítása

Gyorsítsuk az oldal betöltődési sebességét! Biztosítsuk, hogy mobilbarát legyen!

Az off page SEO jelentősége

Az off page SEO azokat a tevékenységeket foglalja magába, amelyek a weboldalon kívül végzünk, hogy növeljük annak hiteles mibenlétét és népszerűségét. Ennek fő célja a rangsorolási pozíciójának javítása.

Az off page SEO a weboldal hitelességének növelésére épít, elsősorban minőségi linkek megszerzésével. A keresőmotorok az felületre mutató linkeket „szavazatokként” értelmezik, amik azt mutatják, hogy más oldalak és felhasználók megbízhatónak tartották a tartalmat.

Az off page SEO jól bevált technikái

Linképítés (Backlinkek szerzése)

Minőségi, a weboldalakról származó linkek növelik a hitelességet. Kerüljük az alacsony minőségű, spam hivatkozásokat, mert ezek ronthatják a rangsorolást!

Tartalom megosztása

Publikáljunk olyan tartalmakat ( blogbejegyzések, infografikák, videók), amiket sokan mások is szívesen osztanak meg és hivatkoznak rá!

Közösségi média marketing

Az aktív közösségi média jelenléte a tartalom népszerűsítésében is növelheti a weboldal látogatottságát.

Vendégblogolás

Írjunk vendégcikkeket más témában releváns weboldalakra, amik linkelnek, hivatkoznak a miénkre!

Online PR és influenszer marketing

A közös kampányok és együttműködések influenszerekkel vagy online magazinokkal növelhetik a márka ismertségét és hitelességét.

Fórumokon való részvétel

Legyünk aktívak a szakterülethez kapcsolódó fórumokon és osszuk meg az oldalunkra mutató linkeket.
Mindezen technikákat alkalmazva, a siker kulcsa a kezünkben lehet.